måndag 12 januari 2009

Tag-album

Så naiv jag var som trodde jag faktiskt skulle få dagsljus en regnig måndag i januari! Nåja, det fick bli med riktad lampa och högt ISO, färgerna är väl inte 100%-iga men jag blev nöjd och tycker det är kul att visa upp det. Under fotona på tagsen finns journaling om veckan som gått (förra veckan) och lite om just den dagen. Det var rätt lätt att göra och gick relativt snabbt (ännu snabbare hade det väl gått om man tänkt på att koordinera papper och dekorationer innan man satte igång) så jag kan absolut tänka mig göra fler, tex som morsdagspresent till mamma eller så.

Beskrivningen till albumet finns i Scrapbooking mm, Nr 2 (februari) 2007 och eftersom jag alltid får komplex när jag ser alla andras fina saker och tror att alla alltid gör det så fint och rätt på första försöket så erkänner jag att klantiga moi först vek pappret fel så att mönstert (tjusiga prinskronor)kom upp och ner och däremed fick jag skrota ett papper som jag sparat till något speciellt (oklart vad) och ta ett annat och sen fick jag fundera en halv evighet innan jag kom på hur man skulle fästa spetsen man binder ihop det med bra. Japp, jag är inte alltid helt genomtänkt och smart men det löste sig och jag blev nöjd med slutresultatet.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev riktigt läckert!! Tänk att det kan bli så snyggt med något så "enkelt" :) Och sen är ju din kära son så söt också :)

Anonym sa...

vilket underbart litet album! och så mysigt att göra om en sådan vardaglig sak.

Carola sa...

Åh vad fin den är! Längesen man gjorde en sån.

Har en award till dig i min blogg.

Kramiz

Anonym sa...

som tack för att din blogg inspirerar mig har jag en award till dig i min blogg.
kram

ylva sa...

hej! vilket sött album :). vi är nog ganska många som inte bara swishar ihop scrappade saker sådär ;). iallafall brukar jag klanta mig både en och två gånger innan det blir... ok *lol*. inte ska du ha komplex för det! tycker f.ö. att du gör både fina saker och har en fin blogg. och tack för att du lämnade ett litet avtryck hos mig :). jag blev jätteglad och det var så snällt skrivet. tur att maninte är ensam om att ha lite fotknasiga barn ;).