söndag 4 januari 2009

Snabbscrap och 90-talsbilder

Igårkväll scrappade jag två snabblayouter. Snabba för att vara jag alltså och detta efter en liten diskussion om snabbscrapping är en teknik eller inte. Jag är ju rätt långsam av mig men jag blir märkligt nog mest nöjd med mina layouter just när jag inte tänker så mycket utan bara slänger ihop dem. Under 2009 ska jag jobba med att utveckla detta. Jag beundrar Malena som kan slänga ihop en hel drös underbara layouter på nolltid och igår fick jag jättebra tips från Johanna/Ladybug på Scrappiz. Jag ska fotografera mina layouter och lägga upp dem senare.

För övrigt han jag rota i min stooora kartong med foton från 90-talet också igårkväll. Jag är på jakt efter foton till svå specifika projekt men blev saligt nostalgisk över alla roliga foton och vill verkligen scrappa många av dem. Visserligen sitter många av bilderna redan i olika album där jag skrivit och ritat på ett icke-syrafritt sätt men ändå. En del vore skoj att scrappa på riktigt.
Min fundering kring detta är om bilderna från 90-talet håller eller om jag måste skriva ut dem på nytt. Av platsbristskäl skulle jag vilja scrappa de här bilderna efter att jag scannat dem, alltså inte skriva ut dem på nytt. Det känns ju lite meningslöst att scanna, scrappa och dessutom ha bilden (i många fall dubbla kopior dessutom) liggande i en stor kartong). Vad tror ni, kommer bilder framkallade på 90-talet att hålla om jag scrappar dem eller hade ni skrivit ut dem på nytt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågan är ju också hur länge du menar med hålla.... Jag vet faktiskt inte, men jag har själv svårt att plocka ut bilder ur albumet, så jag hade scannat det och skrivit ut nytt.

Älskar dit foto här nere, det med barnvagnen!!! like, like