fredag 2 januari 2009

Diamanter och Project 365

Ikväll har jag städat upp i scraprummet, har ju fått en massa små skojiga saker i min julkalender och paketbytar-swappar så jag har sorterat upp allt det där. Har kommit fram till att min nya passion är filt, fick massor av min snälle bror i julklapp så nu ska det göras egna filtdekos. Och så finns det ju många söta färdiga saker, så många att jag faktiskt fick installera dem i en egen liten moppe-byrålåda (ja, alltså en enskild låda, inte en hel byrå).
Allt mitt bling och mina halvpärlor hällde jag ut i en fin liten glasskål. Väldigt opraktiskt men väldit vackert. "Som diamanter mamma!" sa Lillen andlöst och det är det ju nästan. Ska se om jag får till ett bra foto trots att det är dåligt ljus här inne.
Jag har ju bestämt mig för att vara med på Project 365, dvs att ta en bild om dagen hela året men jag kommer inte att lägga upp dem alla, det hinner jag bara inte. Funderar lite på hur jag ska hantera det om jag glömmer att ta en dag. För det lär hända kan jag avslöja. Jag känner mig själv och kommer bli så arg och tycka allt är förstört. Så jag ger mig härmed tillåtelse att ta två bilder dagen efter om jag glömmer. Basta.

Här kommer en bild som jag tog av sonen igår, hos hans mormor och morfar. Jag har meckat lite i photoshop med den, visst blev den lite cool (och ja, det är ännu en bakifrånbild men jag har ju erkänt att jag älskar sådana)?!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du har massor med härligheter i dina gömmor nu!! Bilden blev riktigt häftig tycker jag och jag ska också göra ett försök till att hänga med på projektet :)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Gott nytt år!!! Hoppas att du får många fina foton!! Jag fotar så ojämnt! Igår laddade jag upp 255 bilder som jag tagit sista dagarna, mest på prinsen såklar, och ibland går det dagar utan foton!