onsdag 28 januari 2009

Pinnjakt

Än så länge har jag inte haft några problem med att komma på vad jag ska fotografera för 365-utmaningen faktiskt. Peppar, peppar, jag har inte glömt någon dag och det finns små vardagssaker att dokumentera hela tiden. Idag tex tog det dubbelt så lång tid att gå den korta vägen hem från förskolan eftersom Lillen var tvungen att samla alla pinnar han såg. Jag hade egentligen tänkt fotografera grinden till förskolan för att illustera att hur körigt det än är på jobbet så kopplar jag bort det totalt var eftermiddag när jag går in genom de där grindarna men jag glömde det och innan jag visste ordet av var Lillen på gång med pinnarna och det fick bli det också.


För övrigt har jag fotograferat kvällsrutiner, detaljer på jobbet, favoritleksaker, fredagsmys, en födelsedag, en medicinburk, min man när han läser saga för sonen, släktbesök, vår tvättstuga, väder, sonens kompisar och en massa mer. Vissa dagar är det svårt att välja bild och ämne men väljer man tex bort Play Doh-skapelserna kan man ju fotografera dem för en annan dag.

Jag har för övrigt bestämt mig för att jag ska göra ett alum för 2008 också och har börjat sortera bilder för detta. Det är så roligt att gå igenom alla fotona från vårt första år tillsammans och dessutom får jag bra fotoidéer för årets bilder. Ja, det är ett jättejobb att sammanställa allt men det är ett roligt jättejobb så det är helt okej.

Inga kommentarer: