söndag 25 januari 2009

Jag rullar, alltså finns jag

Söndag och utedag! Idag fick Lillen och jag med pappa och farfar också och Lillen, som fått ta det lugnt ett par dagar var så spralligt att han bestämt sig för att vi alla skulle ägna oss åt hans favoritsyssla: att rulla.
Farfars knän klarar inte rullandet så bra så han fick fotografera och några coola bilder blev det. Jag har lekt med crossprocess-funktionen i Photoshop och den översta blev jag jättenöjd med men på den andra fick jag inte till den där slitna, blekta looken på samma sätt. Fattar det inte, har försökt allt men det går inte. Kan det vara att de är tagna på olika lägen? Det första på sportläget och det andra på A? Jag gillar i alla fall båda bilderna massor och ja, om någon undrar så har jag faktiskt en vit jacka på mig när jag rullar runt i leran med vår son. Jag köpte den innan vi fick barn och ja, vita jackor är jättesnygga men bara när de är kritvita och det är den ju aldrig. Så jag har köpt en annan jacka och degraderat denna till lekjacka.




Catarina på Scrappiz undrade vad man använder binder rings till och jag lovade visa upp mitt december dayily-album vilket är aningen pinsamt då det fortfarande inte är klart så det blir en snabbtitt. Jag har bara gjort hål i de olika sidorna (som är av olika storlekar) med en håltång och så dragit ringarna igenom. Det hade säkert räckt med två ringar här men jag hade gjort fyra hål i de första sidorna eftersom jag ursprungligen hade tänkt ha dem i ett album men det blev för tjockt och fick bli ringar i stället. Jag lovar visa mer när det är helt klart.


Ikväll kan jag välja ut de sista två bilderna för vecka 4 (vilket inte blir lätt då farfar varit här hela helgen och vi tagit mååånga härliga foton) och börja montera den veckan i mitt 365-album. Så här blev vecka tre (nej, fortfarande ingen scannersladd och väldigt lite dagsljus) och jag har påbörjat det stora arbetet att sortera ut bilder för ett album för 2008 också.

7 kommentarer:

Sanna F sa...

Vilka härliga foton!!!!!!

Vad fint albumet blir!!! Vad har du för journaling kort? De är supersnygga!

Anonym sa...

så supersnyggt ditt album blir!!!
kram

Saawan sa...

Sanna, journalingrutorna är från Becky Higgins, du kan ladda ner dem gratis här: http://www.beckyhiggins.com/blog/2009/01/free-download-for-project-365.html
Jag skriver ut dem på vita, släta albumblad.

Sanna F sa...

TACK så mycket för länken!!!!!

Marie sa...

oh så fint ditt album ser ut.

Liza, Pepsikatten sa...

Va fiffigt ditt album med 365 dagar är!
Är det inte svårt att få fram ett kort för varje dag?
Vilken storlek gör du det i?
//Liza

E sa...

Oj vad ditt 365 dagar kommer bli kul att titta tillbaka i! Vilket projekt! Jättesnyggt!!
Gillar adventsalbumet oxå, hur har du gjort det, är det ett färdigköpt album du klätt eller har du gjort grundstommen själv i olika storlekar?