lördag 10 januari 2009

Produktiv (för att vara jag)

Åh vad jag önskar att jag slapp jobba (och tvätta och laga mat för den delen också) och bara kunde scrappa hela dagarna! Fast då hade det kanske inte varit så kul? Är så grymt inspirerad men har alldeles för lite tid.

Har varit produktiv i veckan trots jobb och förskolestart och allt, två snabblayouter (ja, den här om julen tog bara en timme, det är snabbt för att vara jag) och så två bidrag till olika utmaningar i Scrapbooking mm. Jag brukar inte skicka in eftersom jag alltid lyckas missa deras deadlines men nu är jag faktiskt klar med två i tid. Eller nästan, ska sy lite på den ena. Just nu har jag inte symaskinen uppe och det är sååå motigt att röja, plocka fram den och trä den att jag brukar vänta tills jag har ett par saker som ska sys och så göra det på löpande band liksom.
Jaaaa, jag är lat, faktum är att jag hade den diskussionen med Linda härom kvällen. Jag orkar ju aldrig skriva ut foton här hemma, förminska till minialbum och så. Hon peppade mig så igår skrev jag ut småfoton (som jag orkat redigera till svartvita till och med!) och gjorde ett litet tagpocket-album eller vad det kallas. Ska dekorera klart det innan jag visar upp det men det var kul!

Ett annat scrapmål för 2009 är att scrappa fler foton, både enskilda foton/historier och fler foton på var sida. Om jag har 15 fina bilder från ett tillfälle funkar det inte att göra sju layouter om det eller ens ett minialbum om vart tillfälle. Jag måste helt enkelt bli bättre på att planera mina layouter och skriva ut bilder i storlekar som gör att jag får med många bilder på en sida. Ska kika igenom alla mina CK och studera Becky Higgins skisser.
Förresten så tar nämnda Becky Higgins precis sådana Project 365-bilder som jag gör, dvs familjebilder i vardagen. Härligt! Önskar fortfarande intensivt att jag kan få lägga vantarna på ett av hennes kit för projektet, är beredd att betala rätt bra för det (kitet är ju slut men även om det kommer in igen så sägs frakten vara jättedyr) men funderar på andra lösningar.

Ha en fortsatt trevlig helg på er!


1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen vad roligt att höra att du har gjort ett litet tagpocket album, ser verkligen fram emot att se det :)

Det där med att planera mina layouter bättre är nog faktiskt något jag ska lova mig själv att göra i år..känns som det behövs. Alltid så intressant att kolla in på din blogg!