söndag 11 januari 2009

Mer 365-funderingar

Jag skulle ju visa upp mitt tag-album idag men vi hade släktbesök som stannade så länge att det hann bli mörkt ute och då kan jag inte fotografera, ljuset är för dåligt för att ta utan blixt och med blixt blir det så tråkiga bilder och konstiga färger. Så det får bli i morgon.

Jag har insett att jag är helt scrap-skadad. Makens jättetrevliga släkt som vi träffar så sällan var här och det var så trevligt men jag satt mest och funderade på hur jag ska lägga upp mitt Projekt 365-album. Jag skämtar inte! Det är minsann allvarliga saker detta, haha.
Jag vill ha Beckys kit men även om det kommer att tryckas igen känner jag att det kommer ta för lång tid, att jag kommer efter och då kommer det inte bli av. Jag funderade på att göra det digitalt men nä, det känns inte heller rätt. Så nu är jag inne på att göra en egen version.
Här delar en hel hög av Beckys läsare med sig av hur de gör sina projekt och jag fastnade speciellt för Tamis version och har ikväll kollat runt på olika sorters plastfickor. Jag gillar Bazzills Lickety slips refiller eftersom det finns plats för foton tagna både på höjden och bredden så att säga men de kostar en del och någon var visst besviken på kvalitén. Så kanske får det bli vanliga från We R memory i stället, mycket bättre pris och man kan ju alltid skriva ut två foton på höjden på ett 10x15-foto alternativt två journalingkort på höjden på ett sådnat. Jag har mailat Scrapbook.com för att höra om frakten, kanske lönar det sig att kika runt och se om man kan hitta dem till bättre pris också.

Becky har släppt delar av sitt kit digitalt och man kan ladda ner det gratis i det här inlägget (där man får andra bra idéer och tips också). Jag tycker många varit väldigt otrevliga på Beckys blogg och CKs hemsida, ingen vill ju sälja för lite, de kunde helt enkelt inte förutse hur populärt det skulle bli och Becky är designer liksom, inte den som sköter resten. Men men.


Sen funderar jag på om det är fusk om man tar nån annans bild till projektet?! Min kamera ville inte fokusera och bar sig allmänt konstigt åt idag och fotona blev urkassa. Makens farbror tog dock en massa bilder och kommer skicka dem till mig och jag skulle vilja använda en av dem som dagens bild. Det handlar ju om dokumentering av vårt liv och de var ju här, mitt i vårt liv och tog bilder av samma sak liksom så jo, jag godkänner det. Här är en av mina kassa bilder på lill-loppan med lekkamrat.


Inga kommentarer: