lördag 24 januari 2009

Fotosortering!

Jag var så inne in sorterande efter igår och i funderingar kring hur jag ska kunna göra ett årsalbum för 2008 att jag helt enkelt började sortera upp alla våra foton.

Jag är duktig på att ladda över bilder till datorn och märka mappen med datum, faktum är att var dag jag har använt kameran så laddar jag över bilder. Jag har månadsmappar och säkerhetskopierar till externa hårddiskar (två olika) men är lite slarvig med att säkerhetsbränna dem också. Och på hårddiskarna ligger de inte alls lika prydligt plus att vi inte var så noga med detta innan Lillen kom. Men nu ska det bli ordning på torpet minsann! Prydliga mappar i olika kategorier och sorterade efter datum. Phu, det ska bli skönt - och förhoppningsvis väl överskådligt - när det är klart.

Nästa steg blir att gå igenom alla mappar och radera. Vi har alldeles för mycket bilder och det är helt enkelt inte hanterbart. Bilder som inte är användbara måste bort helt enkelt. Men det får bli ett senare projekt.

Inga kommentarer: