lördag 10 januari 2009

Dagens bild 10 januari

Dagens bild. Ja, jag blev skitnöjd. Med blixt går det ju inte att ta kvällsbilder och precis så här hoppig och lycklig var Lillen, lilla loppan, som tycker tomtebloss är helt magiska (och ja, maken är utan skor, så lat är han en vanlig januarikväll, hahaha).


Än så länge tycker jag att 365-projektet är jättekul. Jag har redan nämnt att jag gillar Becky Higgins bilder till samma projekt men duktiga fotografer finns det överallt. Mikaela är otroligt inspirerande och på sista tiden har jag kikat på Dianas och Ylvas underbara bilder, både i bloggarna och i deras projekt Visuell vardag. Mysmasken är en favorit sedan tidigare så tack alla för att man får kika och känna fotosuget. Jag är ju typ kassast i världen på att kommentera i bloggar så förlåt, jag läser men skriver sällan.
I kategorin menlöst vetande kan jag meddela att vi idag rensat bort skräp utanför huset. Alla hus i området utom vårt är så himla prydliga, brukar fundera på om ingen annan någonsin renoverar hemma? Eller om pensionärerna (för det är rätt många sådana i vårt område) helt enkelt har så mycket tid att de blir färdiga direkt. Nåja, nu är det så fint utanför att vår ena katt som har en irriterande ovana att förvirra (???) sig till framsidan av huset (vi släpper alltid ut dem på baksidan, mot skogen) inte kommer att hitta hem. Jag antar att skräphögarna har hjälpt honom att orientera sig till rätt dörr när han skriker för att få komma in. Nu får vi väl lära honom läsa på brevlådorna eller något...

Inga kommentarer: