fredag 23 januari 2009

Layoutorganisering

Dagens foto: ett så här coolt sugrör kan man få på McDonalds om man är tillräckligt söt och charmig. Och nej, det var självklar inte jag som fick det utan Lillen. Han tyckte det var "supertufft" och sådant är ju viktigt. Jag hade just sagt nej till att köpa femtionelva tröjor med dödskallar på till honom (sorry, vet att det är supertrendigt men jag tycker inte det är ett trevligt motiv på barnkläder) och hade han kunnat ordet "mossig" lär han ju ha sagt det. Men sugrör överlever jag och han var så glad, "mamma, fotografera mitt sugrör" Tur jag har en kamera med i väskan hela tiden numera.



Idag kom äntligen mina American Craft-album och eftersom jag var hemma med Lillen som behövde ta det lugnt efter operationen har jag omorganiserat alla mina layouter. Eller ja, det är inte riktigt sant men jag har i alla fall sorterat ut alla lyouter om Lillen och ordnat dem kronologiskt. Vår stora resa har fått ett album och 365-projektet ett. Resten erkänner jag att jag stoppade in i garderoben igen, i en enda röra. Jag får ta det en annan dag helt enkelt.
Några har frågat om de fina plastfickorna jag använder för 365-projektet passar i American Craft-albumen. Det gör de, rent hålmässigt, perfekt. Men fickorna är liiite större än vanliga 12x12-fickor och de är därför precis lika stora som albumet eller till och med en millimeter störra upptill och nertill. Är man för perfektion ska man nog försöka hitta ett annat album (mina fickor är av märket Fancy Pants och min gissning är att de också har album till dem), jag däremot tycker det funkar. Man kan ju alltid förvara albumet liggande, om man inte vill att plastfickorna ska stå mot underlaget liksom.
Förresten, ni har väl inte missat att Scrapaddicted har beställt fler av de fina plastfickorna?! De är alltså på väg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Jag håller med angående döskallarna. I det fallet är jag gärna mossig!

Men ett sugrör är helt ok. Det känns liksom på en lagom nivå.

Lycka till med sorterandet,

trevlig helg,

Katarina "amospersson"

ankiann sa...

Vilket sorterande projekt! Borde göra något liknande själv med mina högar....