torsdag 22 januari 2009

En kall dag

Det här blir inte dagens bild i mitt 365-album men det är en av de jag tog idag när vi var på sjukhuset. Lillen har opererats, en planerad operation som gick jättebra. Tror nästan han hade det bättre än vi som satt i världens kallaste väntrum och läste Damernas värld från 2003. Brrr, som jag har frusit idag! Men nu är vi hemma och sitter nerbäddade i soffan. Maken och Lillen kikar på Ice Age på tv och jag sitter och redigerar lite bilder. Får se om det blir tid för scrap senare, vi har lovat Lillen pannkakor men kanske maken kan göra dem.



Jag har funderat på att göra ett årsalbum för förra året också. Det var Lillens första år med oss så vi fotograferade verkligen massor. Inte riktigt varje dag men nästan. Min tanke är om man kan göra veckolayouter, 52 st med en bunt bilder och lite journaling på. Inte en massa mönstrade papper och dekorationer, bara vit cardstock, foton och journaling. Journalingen blir enkel då vi skrev i vår familjeblogg i stort sett var dag förra året också så det är bara att gå tillbaka och sammanfatta veckan. Hm, jag får nog ta och göra nån testlayout och se hur det känns. Jag har ju egentligen inte som ambition att scrappa alla bilder och det finns massor av enskilda händelser och milstolpar som förtjänar att bli scrappade som egna historier, alltså mer på djupet, men jag gillar verkligen tanken på sådan här årsdokumentation av vårt liv och det skulle kännas skönt att veta att även om man inte hinner med att scrappa allt man vill så har man ändå sammanfattat i alla fall. Jag tänker mig att det ska vara ungefär samma design på alla sidorna så det borde vara möjligt att genomföra. Ja, jag ska nog testa faktiskt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Tack för din förklaring och svar på frågor här i din blogg och hos mig. Alltid kul med besök i bloggen som lämnar avtryck.

Jag ska maila Jane och göra ett besök hos Claes Ohlsson. Synd bara att de bytt leverantör av fotoblad. De förra var bättre. Men det verkar som dessa är ok att skriva ut på.

Skönt att det gick bra med operationen. Barnen är så duktiga i dessa lägen. Synd bara att föräldrarna höll på att förfrysa sig.

Tack för all inspiration och alla fina saker du delger oss här i din blogg.

Hälsningar från ett vintrigt Jämtland,

Katarina "amospersson"