lördag 17 januari 2009

Shoppingsvammel

Aaaaaagrrrrr, Claes Olsson verkar ha slutat med sina braiga albumblad! Fasen också. Jag fick köpa på bokhandeln och de kostar mer. Hoppas de är lika bra i alla fall.
Jag var duktig och kollade runt lite idag men handlade bara present till maken och albumbladen. Var inom Panduro för att kolla på chipboardsiffror, de har ett typ eget märke på chipboardbokstäver och siffror som är klart prisvärda, 29 kr för ett kartongfärgat chipboardalfabete tycker jag är helt okej och det är en bra storlek på bokstäverna också. De har en del mindre album som är neutrala och prisvärda också men för övrigt är de dyyyyra. Fatta att de tar 9 kr för ett vanligt ark cardstock. Nio spänn! Jag frågade en gång om de var medvetna om att de flesta andra butiker tar 4 kr för exakt samma papper och om de kunde svara på varför de tar mer än det dubbla och de var sååå otrevliga, verkligen snäste av mig och tyckte inte alls att jag hade med deras prissättning att göra. Hallååååå liksom?! Jag är ju kund, det är mig de vill sälja till, då har jag väl i allra högsta grad med det att göra?!

I Göteborg föredrar jag att handla på Inex faktiskt, de är billigast på lim och annat men har ett ganska begränsat utbud på mönstrade papper tex och inga album. Arkivet är jättebra, många nya fina saker och man kan fynda ordentligt när de rear ut saker. I båda butikerna är det jättetrevlig personal, kunnigare på Arkivet men så är ju Inex egentligen mer en konstnärsbutik. Saknar format som verkligen hade bra pappersutbud och var jättebra på alla punkter men de har ju tyvärr lagt ner.
Scrapbooking etc (den på Danska vägen) är jag inte så förtjust i. Tycker deras sortiment är (eller var för det är nu lääänge sedan jag var där) omodernt och tråkigt och en gång handlade jag en punch där som visade sig vara trasig när jag packade upp den. Jag gick tillbaka med den, hade kvitto och allt men fick ett surt: den går ju inte att byta när du packat upp den! till svar. De ville verkligen inte byta den förrän jag sa nähä, tack, jag ska varna mina vänner från att handla här. Då fick jag lämna tillbaka den men det var med suck och stön verkligen. Och på sådana ställen känner man inte direkt för att shoppa igen. Men vem vet, de har kanske skärpt sig?

Webbutikerna jag shoppar från är mååånga. Magdas och Scrapaddicted har ofta många roliga nyheter en jag har nog shoppat från nästan alla och alltid fått fantastiskt bra service. Jag brukar försöka komma ihåg att lämna en recension hos Stephanie men på sista tiden har jag slarvat. Ska skärpa mig för som sagt, det finns så många bra små shoppar som verkligen är värda att uppmärksamma.

Här kommer en liten layout som jag gjorde i veckan. Lägger ni märke till något konstigt med den? Jaaa, det saknas journaling! Nästa, det finns ett par dymoremsor bara. Detta är svååårt för mig, att inse att man inte behöver skriva en massa på exakt var layout men eftersom den är en del av en serie foton från samma dag bestämde jag mig för att inte lägga till mer, även om det var svårt att låta bli, hahaha.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Attans för att de slutat med albumbladen..började nästan misstänka det när de inte haft de inne en enda gång här i stan på hur länge som helst..de säger själva att de går åt som smör i solsken, så varför sluta med en populär produkt..nu måste ja försöka hitta nya. Layouten du har gjort en jättefin, enkel och mysig.

E sa...

Vilken härlig Lo! Älskar färgerna! Och rubriken räckte mkt väl! Den säger allt!
kram

Anonym sa...

Jättehärlig LO och han ju för söt Lillen =)