söndag 29 mars 2009

Städsöndag

Hoppas ni haft en bra helg, det har jag. Igår hade jag och en tjejkompis en heldag, först shopping, fika, middag ute, bio och till sist mysfika på ett café som släckt ner för earth hour - helt underbart. Maken och Lillen hade killkväll så de hade det också bra här hemma med våfflor och hockey.

Söndagar är - tyvärr - städ och fixardag här hemma. Hur många gånger som helst har jag tänkt att vi borde försöka städa och sådant innan helgen men det funkar liksom inte. Lillen tycker det är skittrist och ja, vi med. Helst hade vi ju velat slappa, leka ute och pyssla hela söndagarna men tiden räcker inte till.
Lillen och jag hade i alla fall vår söndagstur i skogen och jag hade kameran med. Känner att jag lärt mig kameran mycket bättre efter Mikaels kurs, nu kan jag ställa in bättre efter olika ljusförutsättningar och aktiviteter och dessutom försöker jag tänka på att ta ett steg tillbaka, inte bara ta närbilder för det är ärligt talat inte så kul att bara ha sådana när man scrappar. Mikael kommer köra kurs i april också, läs mer här. Jag kan verkligen rekommendera kursen.

Här kommer lite bilder från idag:





Och här kommer en layout som jag gjort för ett tag sedan. Jag har verkligen en hel drös som ligger och väntar på att bli scannade (och instoppade i album...) så jag antar att även om söndagarna gå till städning så hinner jag scrappa på något vis.


1 kommentar:

Sanna F sa...

Jätte fina vårfoton du tagit!!!! Söt layout också..
Städa är verkligen inte kul alls, men det är skönt när man är "klar" det blir jag aldrig, men när det ser lite mer ordningsamt ut :)
KRAM