söndag 22 mars 2009

Hemmahelg

Helgen har varit en hemmahelg. Vi har fixat lite ute och rätt mycket inne. Mellan varven har jag slumrat i soffan och även hunnit med att fotografera lite för fotokursen. Det är verkligen kul och inspirerande men jag saknar min kamera! Älskar vår systemkamera men den är så klumpig att släpa med överallt. Inget nytt från försäkringsbolaget och jag funderar på vad jag ska sälja för att få råd med en ny. Jag har ju ett antal stämplar som jag aldrig använder, man kunde ju börja med att kränga dem på Tradera...

Har scrappat lite också, det är skoj för nu när det är fin ordning i pysselrummet och mina framkallade foton är sorterade är det så enkelt att sätta sig en liten stund. Det behöver inte bli så stort och svårt liksom. Dessutom scrappar jag vardagsfoton, scrappar undan liksom och jag uppfyller mitt nyårslöfte med råge, minst tre foton, ofta många fler på varenda layout. För övrigt håller jag dem enkla. Jag vill bara bevara minnena och känner att jag är i en period då jag inte har lust att mecka med en massa dekorationer. Min familj, och jag själv, gillar dem i alla fall.



Lite kommentarer till mitt förra, klistriga inlägg. Så skoj att så många gillat Scotchlimmet, det är verkligen bra.
Tacky glue (som om det inte framgick av förra inlägget alltså fäste saker lite upphöjt om man inte smetar ut det) och Tombow-stiftet finns lyxigt nog i en butik i centrala Göteborg - Inex (ligger vid Kungsportsplatsen och har en helt ok scrapavdelning med väldigt bra priser), jag har inte sett det i någon webbutik men det kanske är för att jag inte brukar kika i limkategorierna? Nån som vet får gärna hojta så fler får chansen att testa de här bra limmen.

1 kommentar:

Sanna F sa...

Jätte fin layout
Hoppas det fixar sig med kameran snart!!!