tisdag 10 mars 2009

I'm back

Nu är jag tillbaka efter ett par dagar hos svärfar utan internet. Har snabbkikat runt i allas bloggar och är såååå avundsjuk på allt fint ni handlat på mässan. Jag har inte varit på mässa i helgen (*tjurar*) eftersom svärfar fyllde 60 och vi varit där och umgåtts med makens släkt hela helgen. Missförstå mig inte, de är jättetrevliga och jag fick äntligen tagit en massa fina foton av alla som ska bli jättekul att scrappa (makens familj är klart eftersatt i mina album) men det kan ju verkligen inte mäta sig mot scrapmässa, suck. Och det är ju sååå lång tid till nästa mässa.

Men jag har i alla fall sparat in en massa pengar och dessutom, eftersom vi åkt bil rätt många timmar fram och tillbaka, äntligen fått chansen att läsa Stephenie Meyers böcker om Bella och Edward. En god vän har tjatat på mig om hur bra de är och jag erkänner, när jag väl börjat läsa den första slukade jag den och jag var tvungen att leta upp en bokhandel hos svärfar och köpa nästa två för jag bara var tvungen att veta hur det går. Nu har jag precis huggit in på den tredje och känner att i veckan måste jag helt enkelt köpa den fjärde, nyutkomna delen. Böckerna är egentligen ungdomsböcker och handlar om tonårstjejen Bella som förälskar sig i fel kille, Edward. Han är inte som andra och snart kommer Bella på hans hemlighet – han är en vampyr. Jag veeeeeeet, det låter töntigt men det är det ändå inte liksom.
Författaren heter Stephenie Meyer och böckerna: Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas. Läääääääääääääs!



Ikväll ska jag lägga nån layout jag scannat men inte hunnit fixa och dessutom ska jag, efter en vecka av sjukt barn och sedan tre dagar på annan ort och slutligen en elvatimmars arbetsdag (mina måndagar är inte roliga) se till att få postat allt jag ligger efter med, swappar, byterlayouter och annat. Förlååååt att jag är sen, livet kom emellan.

Inga kommentarer: