onsdag 18 mars 2009

Tankar från en sjukis

Igår när vi åt lunch på jobbet fick jag plötsligt ont i huvudet, helst plöstligt och tjugo minuter senare började näsan rinna. På kvällen fick jag hög feber och idag sov jag till kl 11.00. Sen har jag bara legat på soffan och halvsovit till dåliga tv-serier. Ska försöka orka plocka ihop papper till spillbitsswappen jag är med i sen när jag hämtat Lillen om en stund.
Jag har egentligen aldrig varit sjuk innan vi fick barn, inte ens sedan jag började jobba på en skola för tre år sen. Nu är det som om Lillen drar hem en massa bakterier som drabbar främst MIG och det är sååå frustrerade. Det känns som om jag aldrig är på jobbet och även om min chef är jättebra och aldrig sagt något varken om VAB-dagar eller mina plötsliga sjukdagar så drabbar det så klart honom också och det är sååå stressande.
Å andra sidan KAN man ju inte hjälpa om man blir sjuk, det är ju verkligen en sak man inte kan bestämma över eller göra något åt så jag jobbar hårt med att verkligen slappa när jag är hemma, att fokusera på att återhämta mig så jag kan vara effektiv när jag väl är på jobbet.

Jaja, här kommer en layout som Lillen och jag gjort tillsammans, om när han hade ett bamseplåster som matchade hans bamsekalsonger helt perfekt. Det är total lycka det!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!!
Jag vill åxå ha matchande plåster till mina underkläder, finns plåster i modellen "urtvättade gamla sloggi" tro...? Ha ha ha

Ellen sa...

Kommer ihåg den tiden med fasa. Två helt friska barn som går på dagis. En ständigt mer eller mindre sjuk mamma i ett halvår. Jag var helt slut efter den perioden. Hooppas solen och den kommande våren gör att du mår bättre.

Laila sa...

Hmmmm.... Känner igen det där! :-\
Fast här var de sambon som tog över alla sonens dagisbaciller.
Men håll ut! Det går trots allt över fast det är skitkämpigt!

ylva sa...

åh, jag ligger också efter så... :(. det är jobbigt och frustrerande *suck*. hoppas att du blir friskare och piggare snart! vilka fina layouter du har gjort. och roliga *lol*. mer matchande saker åt folket ;).

och jag vill också gå och fynda i scrapbutiker... *avis*. vad fina och inspirerande saker du har köpt!

tack också ;).

kram kram,

Anonym sa...

så kul att scrappa tillsammans.
hoppas du har kryat på dig nu.
kram

Anonym sa...

Haha vilken kul idé! Tack för besöket i min blogg! :)

Anonym sa...

hehe, Det skulle min grabb gilla...Får nog ta å skaffa plåster med cars på!!

Snygga layouter du har gjort.