fredag 27 mars 2009

Snö igen - var är våren?!?!

Fy vad trött jag varit i veckan och i morse var det som om luften gick ur mig helt när man kikar ut och det är typ snöstorm!!! En decimeter hade det kommit under natten och den här gången blev inte ens snömonstet till son glad. Dgens bild är ett snölandskap som hade varit fint i januari men i slutet på mars vill jag bara ha sol, blommor och 10-15 grader.


Igår och idag har jag i alla fall scrappat lite, ett par layouter som inte är klara. Plötsligt gör jag layouter lite enligt löpandeband-principen, dvs jag beskär foton och fäster på carstock, typ tre layouter. Sen sätter jag rubriker, skriver journaling och lägger dem åt sidan för att dekorera. Jag dekorerar alltid sist och där är det lite som om min fantasi tar slut. Storyn är dokumenterad, fotona är valda och minnet nerskrivet. Dekorationer är kul men minst prioriterade liksom. Dessutom är jag dekorations-periodare och just nu dekorerar jag inte alls. Eller ja, det är kanske som jag skyller ifrån mig, jag kanske aldrig dekorerar egentligen även om jag lite önskar att jag gjorde det. Man "ska" ju dekorera liksom. Men här är det helt enkelt papper, foton och lite text. Ett gulligt minne.



2 kommentarer:

Sanna F sa...

Härlig layout!!!! SÖt liten björn!
ja visst blir man trött på all snö! jag vill ha varmt och vår!
KRAM

Lenalandis sa...

Tack för din omtanke saknaden efter mamma är stor.
Lena