torsdag 2 april 2009

Mammas pojke

Lillen är verkligen mammas pojke för visst kan man vara fyra år och ha ett stort intresse för fotografering?! Lillen vill nu "fotokamera" allt möjligt. Man måste posera och han dirigerar och har sig tills han är nöjd innan han knäpper bilden. Eller rättare sagt bilderna för han vet minsann att man måste ha många för att de ska bli bra. "Mamma, stå i ljuset, där! Så ja! Se nu glad ut". Fina bilder bli det i alla fall. Spana in den coola han tog av mig igår, där man ser hans spegelbild i min kameralins!
Annars är katterna hans favoritobjekt och tro mig när jag säger att de inte är lättfotograferade. För det första är en helt vit och en helt svart. Den ena vill gärna komma så nära att hon liksom gosar med kameran. Den andra vill mest klättra i träd. Men Lillen är ihärdig.





Scrapp blir det inte mycket av just nu. Jag har liksom sedan barnsben fått höra att "solen skiner - gå ut" så det gör jag, helt reflexmässigt liksom. Nu är våren här och jag kan inte vara inne. Ut, ut, ut och sen är man så trött på kvällen att man bara laddar över dagens bilder och somnar i soffan. Underbart men lite frustrerande för scraplusten finns ändå. Hur får ni ihop det under vår och sommar? Är det bara jag som har sommaruppehåll???

4 kommentarer:

Sanna F sa...

Jag har också vant mig vid "fint väder = gå ut, men ibland trotsar jag solen och stannar inne ändå ;) Busigt va!?
Kram å trevlig helg!!!
PS: Härliga foton!!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men oj vad stor han blivit och vad skoj att kunna fota tillsammans! Många kramar vännen!

Carola sa...

Vad kul att han har samma intresse. Och bilden på dig vart riktigt grym =)
Härligt vårväder ni har. Här skiner visserligen solen men snön verkar aldrig smälta. =/

Kramiz

Mia sa...

Vad roligt att han delar ditt intresse! Visst är det bra med digitalkameror då, tänk hur det var för läääääänge sen, med filmrulle i, det var inte bara att låta barn fotografera hur som helst, det blev ju gräsligt dyrt!