måndag 16 mars 2009

Efter

Just nu är jag sååå himla omotiverad på jobbet, inte av någon speciell anledning utan mest för att jag vill umgås med Lillen, scrappa och fixa hemma. Jag har inte tid att jobba helt enkelt! Jag ligger dessutom efter med mitt Projekt 365, ja inte bildmässigt, jag fotograferar var dag men sen hela familjen var sjuk för någon vecka sedan har jag inte skrivit ut bilder eller fått ner journalingen. Jag har ju blogganteckningar som stöd för var dag men ändå, det är dumt att halka efter så. Åh vad jag önskar vi var rika så man kunde jobba lite lagom, för skojs skulle liksom.

Nåja, här kommer i alla fall en layout som jag gjort för ett tag sedan. Favoritbilder som jag framkallat i standardstorlek och sen har de blivit liggande för att jag inte fick ihop det snyggt. Nu skrev jag ut dem hemma, i andra storlekar och då blev det lättare. Jag hade tänkt mig en 12x12-layout men när jag la ut fotona kände jag att det blev bättre med en A4, mer ihophållet liksom.

Nu ska jag krypa ner i sängen, ja så här tidigt, och läsa Twilight-serien - mysigt och lyxigt även om det kostar mig ytterligare scraptid. God natt med er!


4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken fin layout och superhärliga foton! Verkligen ett strumpbyxmonster.

Förstår precis vad du menar med att tiden inte räcker till. När barnen är i säng, önskar jag att jag skulle orka sitta lite, men det är inte så ofta nuförtiden. Hoppas på mer ork när det blir ljusare...

pysselpetra sa...

Känner igen mig precis.
jobba istället för att scrappa och mysa med barnen.
Tv istället för att scrappa för att man inte orkar annat - suck.
Fastna i en bok - underbart när man läser men sen önskar jag alltid att jag hade scrappat istället. Ett tomrum när man inte scrappat på ett tag - visst är det konstigt!

Åsa aká Scraphorse sa...

Jag förstår precis vad du menar - ibland önskar man att dygnet hade fler timmar! :0)
Hittade massor av inspirerande och fina layouter, hit lär jag komma flera ggr!
Mvh Åsa

Anonym sa...

En storvinst så man kan göra det man vill, starta upp en handarbetsaffär, eller pysselaffär som är öppen när man har lust! *L*

Jag har hamnat efter med foto 365 också, men jag har förändrat min tanke lite. Jag släppte pressen att prestera ett kort varje dag och gör så gott jag kan istället. Det blev mycket roligare för mig! Jag har ju inga barn att fota, jag gör inte massa roliga saker, så det blir lite enformigt här! :-)