onsdag 25 mars 2009

13 foton på en layout!

Jag har verkligen fått dille på detta med många foton på var layout. Jag gör en del dubbla men tycker egentligen det är roligare att klura ut hur jag ska få med många foton på en enkel layout på ett varierat sätt.

De här bilderna från en badutflykt i somras har jag länge funderat på att göra ett minialbum. Problemet är bara att vi hade flera sådana badutflykter och jag tog lika många bilder var gång. Plus att ett minialbum är ett projekt som i alla fall för mig tar en del tid. I stället beslöt jag mig för att testa det Ali Edwards ofta gör, att våga använda en fyrkantspunch och helt enkelt bara använda delar av vart foto. Och det var så kul! Dessutom blev jag supernöjd, 13 foton på en enkel layout och hela dagen illulsterad på ett nafs. Det behövdes inte ens någon lång journaling utan fotona visade precis hur skoj vi hade (nu kan ju inte ni se allt det eftersom jag har blurrat halvnakna barn på nästan alla bilder men ändå). Jag kommer troligen använda samma metod för att sammanfatta de andra baddagarna och en massa andra dagar också för det var som sagt hur skoj som helst.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilken läcker LO!! Jag blev inspirerad att göra en fyrkantspunchLO! :-)

~Karin~ sa...

Supersnygg LO, härliga färger o roligt upplägg!

Tack snälla för peppande ord om min svacka i 365-projektet och för goa ord om mitt gående (som fortfarande går bra).

kram /Karin

Mia sa...

Vilken underbar LO, den kommer jag att lifta. Det är så svårt att få till det med många foton tycker jag!

Sanna F sa...

Super snygg layout! WOW vad många foton du fick med!!! BRA jobabt!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Men oj, du är verkligen suverän! Kram!