torsdag 12 mars 2009

Snö (blä!!!)

Igår tittade jag längtansfullt på de söta snödropparna i trädgården och tänkte att jag skulle kila ut och fotografera dem för 365-albumet men hann inte innan ljuset blev för dåligt.
Idag såg de ut så här:


Ohyggligt deprimerande. Jag brukar gilla snö men i år vet jag inte vad det är med mig, jag längtar efter våren som en galning. Och på tal om galningar så fanns det ju andra i familjen som inte alls deppade. Lillen och vår ena katt for runt som jag vet inte vad i trädgården och busade i snön. Lillen hittade dessutom en blomsterspruta som han fyllde med vatten och sen "vattnade" han blommor för fulla muggar. Väldigt skojigt tydligen.

För övrigt har han fått dille på pussel. Var kväll när jag lagar mat och han väntar på att pappa ska komma hem lägger han pussel vid köksborde. Det är så rofyllt och mysigt, verkligen dagens bästa stund om man nu får säga så fast maken inte hunnit hem vid den tidpunkten.



Inga kommentarer: