lördag 14 mars 2009

Shoppingturné

Okej, låt oss konstatera att det faktiskt kan vara farligt att hindra mig från att gå på mässa. Igår skulle jag in till stan och möta maken för att gå på bio. Jag åkte in lite tidigare och tänkte kika in på några scrapbutiker för att köpa ett par saker till de två paketswappar jag är med i. Och ja, jag hittade saker till dem (men visar så klart inte upp dem här) men på något märkligt sätt slank det ner en del annat i mina påsar också... *rodnar klädsamt*

På Papeterie hittade jag de otroligt söta clearstampsen med fåglar och ugglor (som väl tekniskt sett också är är fåglar när jag tänker efter) som bara inte gick att motstå. Sen vandrade jag vidare till Panduro för att köpa pärlor till Lillen (han har dille på pärlor just nu) och då hittade jag syrafria limstift på rea och eftersom jag helt bojkottat fotofix och använder olika sorters lim till allt köpte jag dem med (återkommer med limrecensioner i morgon eller så).
Turen gick vidare till Arkivet och där hittade jag linjalstämpeln jag letat efter i typ två år, gaaaaaah - lycka. Och så den coola rutstämpeln, hur kär blev man inte i den liksom?! Dessutom hittade jag ett chipboardalbum som jag råkade köpa också (men det är in the making så det får ni se vid senare tillfälle). Ni förstår att jag är glad att jag inte råkade gå in på Inex också, då hade vi fått leva på nudlar hela månaden, suck för jag shoppade som sagt till swapparna också.
Jag som hade köpstopp. Men det är en reaktion på att jag missade mässan, jag lovar. Och nu ÄR det köpstopp. Med några få undantag; jag behöver ju plastfickor och album till alla nya layouter jag gjort på senaste.

Nåja, vi var på bio och såg Män som hatar kvinnor efter min shoppingtur och den var kanon, bättre än jag mindes boken faktiskt. Rekommenderas!





3 kommentarer:

Sanna F sa...

Härligt med shopping, det går liksom inte att låta bli ibland!!!
Kram

Sanna F sa...

De enfärgade rosa lådorna är från ikea. Metall lådorna är från Greengate.

KRAM

lillasara sa...

Åh vilka fina stämplar du har köpt!!! Om du tröttnar på dem tar jag gärna över allihop... ;-)

Älskar din augusti-LO också, alldeles underbar! Och jag håller med, det är svårt men roligt när man lyckas med att få med många bilder på en sida.