måndag 23 mars 2009

Vardagsfotografering

Idag har jag med en layout hos swe scrapbook, från skissen vecka 12. Förra året älskade Lillen sopbilen mer än något annat i världen och varje måndag satt han och något eller några kramdjur i fönstret i vardagsrummet och väntade och tittade. Jag tog ofta foton för de var så söta där de satt så jag har alltså en massa olika foton på samma situation och flera av bilderna är så bra att jag vill scrappa dem. Här är han i januari, iförd tomtedräkt tillsammans med sin älskade Panda.



Nån undrade hur det går för mig med Projekt 365 och det går bra och dåligt. Bra för att jag fotograferar var dag och absolut inte har något problem med att hitta saker att fotografera. Jag tycker det är superkul att dokumentera vardagen och allt kring den. Idag snubblade jag över den här artikeln på nätet som beskriver det här med vardagsfotografering så himla bra. Fotograferingen går som på räls alltså.
Däremot ligger jag efter med albumet. Jag skriver ju journaling i vår familjeblogg var dag men nu är det slut på någon bläckpatron igen så jag har två-tre veckors foton att skriva ut och sätta in. Plus att journalingen ska skrivas för hand då så det är väl hög tid att beställa bläckpatroner och sätta igång helt enkelt.
Tycker fortfarande detta är en fantastisk grej och njuter av den här formen av vardagsscrapping.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är verkligen någonting jag behöver bli bättre på: att fota vardagssaker. Måste försöka ta mig i kragen och fota mera!!!
Kram / Petra

Anonym sa...

Du är så ruskigt duktig på att verkligen dokumentera allt det där vardagliga, det där som man inte tänker på när det händer men som egentligen är saker man vill spara i hjärtat. Ska nog försöka fundera mer på det, så jag får med det OCKSÅ. :)

Anonym sa...

Vilken mysig layout! Det är ju sådana saker som är kul att minnas.
Cathrine/caca

Unknown sa...

Det här är ett av mina mål, att fotografera livet i allmänhet! Man glömmer bort de vardagliga sakerna annars! Jättefina bilder och snygg design på lo´n. Kram Pia

Sanna F sa...

Härlig layout!!! Vardags fotografering är kul, fast vissa dagar är det lite svårt att komma på vad man ska fota.....
Bra att det funkar så bra för dig!!!
KRAM