söndag 8 februari 2009

Tråkig söndag

Idag har jag försökt fotografera vår svarta katt men det är helt hopplöst, kameran vet inte var den ska fokusera så bilden blev inte så skarp som jag önskat. Trots det är den bättre än de flesta jag tagit av honom, han brukar mest bli en svart klump med ögon på bild liksom vilket är synd för han är en så stilig katt. Här ligger han i vår låga fönsterkarm, hans senaste favoritplats.

Malena skriver idag om hur mycket fantastiska vardagssaker hon har i sitt liv och hur den här fotoutmaningen får henne att uppmärksamma och uppskatta dem mer. Jag känner likadant, det finns så mycket bra in vårt liv och så många fina ögonblick inte minst. Idag har jag och Lillen haft rätt tråkigt faktiskt, han är fortfarande sjuk och orkar inte göra något riktigt så men trots det har vi haft det mysigt. Det är bra att ha tråkigt ibland för nu längtar han till förskolan och jag till jobbet och det är ju inte illa.


När Lillen lekte med lego idag hann jag i alla fall slänga ihop en layout till Mahlins bloggpartyutmaning. Det är är om sak som hände idag och det är nog faktiskt första gången jag scrappar en händelse från samma dag faktiskt. Lillen har matvägrat och inte heller velat dricka så mycket så min mamma sa till mig att ge honom coca cola eller något, bara för att få i honom vätska och när jag sa till honom att mormor sagt att han skulle dricka cola blev han sååå förvånad och utbrast: Oj, vilken bra mormor jag har!

Inga kommentarer: