måndag 16 februari 2009

Sorterat i mappvagnarna

Idag har jag faktiskt orkat göra saker i små omgångar och jag tog mig an uppgiften att rensa, sortera och omorganisera mina två mapvagnar.
Jag har haft två extrabreda mappar med "nya papper" men om sanningen ska fram fanns där inte ett papper som jag inte ägt minst ett år. Nu är de sorterade, favoritmärken efter tillverkare (Basic Grey, MME, October Afternoon, Scenic Route och några till) och resten efter tema (prickan, ränder, blommor, resor, text, jul osv). Får se om jag trivs med det här.
Jag har även rensat ut min spillpappersmapp som höll på att explodera, Lillen får en bunt papper och en annan liten pysselsugen pojke en bunt med posten. Det spillpapper jag har kvar sorterades i möjligaste mån ner i plastfickor i respektive tillverkares map. Får se om det fungerar bättre än att ha allt spillpapper för sig, i en map. Jag är sååå dålig på att använda spillpapper och det är ju helt tragiskt med tanke på hur lite mönstrade papper jag faktiskt använder på var layout...
I min andra mapvagn har jag saker som thickers, bokstavsstickers, rubons, chipboard, wellpapp och en massa annat smått och gott. Jag fick fixat till detta också men hoppas få till en bättre lösning för thickers och dyl i helgen. Min man har lovat mig att spänna upp en typ vajer som jag kan hänga dem på, ska bli spännande att se hur det blir. Framför allt borde det bli mer överskådligt, jag har löjligt många olika förpackningar med bokstäver så det är svårt att hitta det man vill ha.
Mina journalingrutor har också förökat sig på något märkligt sätt så de fick flytta från mappvagnen till en egen skokartong uppe på hyllan i stället. Bara ta ner och bläddra när man letar efter något.

För övrigt så är jag pinsamt nog en "collector". Jag kan inte motstå att köpa fina scrapsaker men sen vågar jag inte riktigt använda dem. De är är ju så fina att jag är rädd för att förstöra dem. Eller så vill jag spara dem till något riktigt speciellt (utan att veta vad det speciella är), inte slösa bort dem på vardagsfoton liksom. Vilket ironiskt nog leder till att jag hela tiden scrappar med de produkter jag gillar minst.
Men nu får det vara nog. För att kunna uppfylla en dröm behöver vi spara pengar, mycket pengar. Så nu ska jag sluta köpa scrapsaker. Jag ska använda alla de fina saker jag har och bara köpa basprodukter som cardstock och så. Tänk så mycket pengar jag kommer spara på det. Och så ska jag sälja en del på Tradera också.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow!! Vad grejer du har! Jag har nog ungefär en tiondel av vad du har i din mappvagn som syns där :P Jag har inte så mycket att sortera, men nu har jag sorterat ut papper som jag inte använder och tänkte försöka sälja på scrapkursen :) Jag vill också ha massa och välja och vraka på! Är jättenyfiken på hur du förvarar allt i ditt scraprum :D

Sanna F sa...

Vilken ordning!!! Super fint!jag hållermed! Mycket saker har du!
KRAM å Krya på dig!