söndag 15 februari 2009

Det bästa med att scrappa...

Inget pyssel alls för tillfället eftersom jag är nästan helt däckad av den här gräsliga influensan som liksom inte ger sig, suck.

Idag frågade Johanna/LadyBug på Scrappiz vad man tycker är det bästa med att scrappa. Det finns så himla många bra saker med att scrappa; det är kul, man får utlopp för sin kreativitet, det blir fina sidor osv. Men mitt svar är helt enkelt "man får berätta historier". Ända sedan jag kunde prata har jag berättat historier på ett eller annat sätt. Fantiserat, skrivit, ritat och berättat. Att ha hittat det perfekta sättet att återberätta våra historier, med ord, bild, färg och dekorationer är så himla coolt. Jag älskar det. När jag sätter mig ner vid mitt scrapbord bubblar jag över av historier som jag vill berätta och förmedla. Jag har haft en sådan faktistisk barndom, det finns så mycket unikt att bevara och nu vill jag att Lillen ska få det likadant. Men jag vill också visa honom likheterna och olikheterna. Åh, det finns så himla mycket att scrappa om och på så många himla olika sätt! För mig är det därför jag gör detta, för att få berätta och papper, dekorationer, ja till och med fotona är bara hjälpmedel för det. Himla fina hjälpmedel men ändå.

Nåja, inget ont utan gott med sig, när jag inte orkat pyssla har jag kikat runt på internet utanför min vanliga bloggrunda och där hittade jag Sasha Farinas blogg, wow så mycket coola layouter! Den stilen vill jag prova scrappa. Dessutom fick jag tips via Scrappiz om Anna Stenmans blogg, jag har ju som nyårslöfte att få med mer foton på mina layouter och det är Anna verkligen duktig på.

1 kommentar:

ylva sa...

vilka fina nya layouter du har lagt upp :)! och jag är jättenyfiken på hur journalingrutorna blir...

jag tycker absolut att du ska scrappa om honom och månen :). tycker också att det är så roligt att så många barn älskar månen!

lycka till med kursen! och så hoppas jag att du mår bättre.

kram kram,