lördag 21 februari 2009

Cybercrop på Scrappiz!

Ni har väl inte missat att det pågår cybercrop på Scrappiz?!

Jag har inte fått mycket scrappat (eller bloggat) i veckan för man kan väl säga att jag inte varit helt frisk men ändå jobbat. Idiotisk kombination men vad gör man när man varit hemma i nästa en vecka, efter att först varit hemma med sjukt barn. Nåja, jag har i alla fall inte orkat pyssla efter jobbet men skrivit ut foton har jag gjort och jag är jättestolt över att jag uppfyller mitt nyårslöfte och scrappar många (för mig) bilder på var layout.
Jag har kommit fram till att jag varit rädd för att man inte kan se vad som är på bilderna om man gör dem mindre men det gör man ju! Och det är så himla skoj att få med mycket från en händelse på en sida. Vi får se om det blir lite dubblar framöver också men jag erkänner, jag gillar enkelsidor bäst.
Eftersom jag nu skriver ut bilderna hemma så blir det ju kanske dyrare, eller inte för förut framkallade jag ju massor när det var ett erbjudande och hann inte gå igenom riktigt vilka bilder jag verkligen ville scrappa så jag framkallade för många bilder och i fler format vilket ju inte heller är helt ekonomiskt (men å andra sidan ger det en massa bilder Lillen kan få scrappa).
Jag tror i alla fall att min melodi framöver kommer vara att skriva ut mina bilder hemma, vi får väl se hur det blir med det.

Här är i alla fall två av mina bidrag till cropen, först en där man skulle använda vissa saker (minst två foton, två olika sorters band, minst två olika typsnitt, något spill och så något nyinköpt) och sedan en där man skulle scrappa utan mönstrat papper. Vilket för mig inte alls är så väldigt ovanligt. Jag blev nöjd med båda då det är tillfällen jag länge velat scrappa!



1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jättefina! Du är så himla bra att få med historien till fotot! Vad trist men mässan! Kramiz!