onsdag 11 februari 2009

Tekniskt skapande pågår

Jag har inte hunnit göra klart fler layouter till bloggpartyutmaningarna även om jag har flera på gång, håller på att försöka skapa egna journalingrutor till mitt 365-album för 2008. Det är inte helt enkelt, maken vill att jag gör det i Illustrator eller Indesign och jag begriper mig ärligt talat inte på dessa program. Undrar om han snart tröttnar på mina frågor och suckar och helt enkelt gör dem till mig?! Mitt andra problem är vilka färger dessa journalingrutor ska gå i. Var lite inne på orange, blått, grönt och brunt men det kanske blir tråkigt? Dessutom skulle jag ju vilja ha min favvisfärg rött med... Förslag mottages gärna (fyra färger, vitt i tillägg så det räknas inte in).
Det ska bli superkul att sätta ihop detta och att skriva all journaling!

Under tiden fortsätter jag fotografera för 2009-albumet, här är dagens bild, Lillen och maken gör egna studsbollar och har jätteskoj.


Vill ni ha mer 365-inspiration och tips så kika på CK KOTM-blog och Beckys All about...

I morgon kör Mikaelas fotokurs igång så jag ska krypa ner i sängen med min kameramanual, hehe. Det ska bli jättespännande med kursen och extra kul att är jag fått med min bror också.

1 kommentar:

Helena Påhlsson sa...

ska bli spännande att se vad du gör med ditt 2008 album. Vad duktig du har varit...