fredag 6 februari 2009

Fan, fan, fan!

Katten välte just ner min kompaktkamera (mer avancerad och dyr modell) och det blev en spricka i linsen! Täcker hemförsäkringen sådant här???

Uppdatering: Det kan vara väääldigt bra att känna till att Salusansvar inte ersätter för någonting som husdjur (eller andra djur för den delen?) orsakat. Noll kronor från dem alltså. Maken blev så arg att han ringde och skällde ut dem eftersom som han uttryckligen bett om en hemförsäkring som täcker ALLT och nu gör den ändå inte det. Vi har nu bytt försäkringsbolag.
Att byta lins på kameran kostar 2500 kr vilket det så klart inte är värt så nu deppar jag. Visst, vi har systemkameran men den är för stor att släpa med sig överallt och dessutom gillar jag att kunna filma små snuttar också. Fan, fan, fan.

Nåja, jag är i alla fall klar med layouten till Lilos Bloggparty-utmaning. Ni får se den så fort jag scannat den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men ibland blir man ju så trött..har själv gjort liknande men klarade kameran. En gång när jag skulle sätta mig på toa, drog ned byxorna o vips ramlade nya mobilen ned i toaletten..öhh..det var inte kul. Den var död i 3 veckor och började sen plötsligt funka! Men då hade ju jag redan köpt en ny...
Du har en utmaning att hämta i min blogg!! Ha de bra

Marie sa...

usch så tradigt!

Sanna F sa...

Å vad tråkigt!!! Å de där försäkringsbolagen är inte så kul att ha att göra med alla gånger!!!