måndag 9 februari 2009

Klar!

Idag blev jag klar, sju bilder för var vecka förra året är utvalda, redigerade och uppmärkta i 52 prydliga veckomappar. Det har tagit tid att gå igenom ett års bilder för även om vi inte fotograferade varenda dag förra året så var det då inte långt ifrån och det har inte varit enkelt att välja. Men är ju lite inkörd på scraptänket, att berätta historier och i den här typen av album som Projekt 365 är finns det ju bara plast till en bild per dag och så ett par korta rader om var dag. Inga djupdykningar liksom och jag som faktiskt håller på med detta för att jag just gillar att skriva och dokumentera tycker därför det är svårt att välja bort ord och bilder. Samtidigt känns det superkul att göra detta, att få en sådan unik överblick och sammanfattning av vårt liv 2008 och jag får en känsla av att jag är "ikapp" scrapmässigt, i grova drag är de viktiga händelserna dokumenterade och jag kan i lugn och ro ägna sig åt att scrappa detaljer och speciella händelser mer på djupet.
Som en bonus får man verkligen sett vilket underbart liv man har. Jag fotograferar mest i vardagen, på födelsedagar och så glömmer jag ibland kameran (det finns inte ett enda foto från Lillens första nyår till exempel) men alla dessa vardagsstunder i revy är verkligen sååå häftigt!

Jag hade aldrig kunnat välja 10 favoriter från året som gick, en del bilder är bra rent fotografiskt, andra sååå speciella för att de är från en viss dag men den här bilden tycker jag är lite representativ för vår familj i alla fall. Så här ser det oftast ut när vi är någonstans, ja, även som den här dagen då vi bara gick till en lekplats i närheten. En liten unge som oberört leker och så två dårar som skuttar runt och fotograferar honom från alla tänkbara vinklar och håll. Här ligger maken och tar en närbild medan jag fotograferar männen i mitt liv, hahaha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin bild! det är sådana som är kul att ha sen. och så impad jag blir över att höra att du har sorterat ut bilder för ett album 2008.

Anonym sa...

Verkligen härlig bild! Jag är tyvärr inte så disciplinerad att jag ens fotar varje vecka, oftast får jag ryck och då fotar jag massor under några veckor och sen är det tomt igen.. hopplöst :-)

Du har en award i min blogg!