onsdag 25 februari 2009

Scrapförvaring

Jag älskar verkligen att se och läsa om folks scrapvrår och förvaring. Det är det första jag kikar på när jag får nya numret av CK och jag kan sitta i timmar och kolla bilder på scraprum på Two peas. Så jag tänkte att jag skulle visa upp lite av min förvaring framöver, kanske kan det inspirera någon, kanske kan jag få tips på förbättringar.

På hyllan ovanför min arbetsyta står min allt-i-allo moppe-byrå från Ikea. Här har jag typ allt möjligt, sorterat i de olika lådorna.


Här har jag blandade band som är för korta/breda att hänga upp. Bra låda att rota i om man bara ska ha en liten stump eller ska knyta på spiralen till något minialbum eller så.

Här ligger blandade blommor. Jag brukar säga att de är de nyaste blommorna (fast jag köper aldrig blommor så det är en märklig benämning) men det är nog snarare blommor jag inte orkat sortera in i min ordinarie blomförvaring. Bra att leta igenom när man letar efter någon enstaka blomma och det är i regel det jag gör, jag använder inte så mycket blommor längre.
Min chipboardbokstavsförvaring är under all kritik för den är utspridd på tre olika ställen, måste hitta ett bra system. Här ligger sådana alfabeten som jag inte har kvar förpackningen till och även utstansade QK-bokstäver som blir över när man stansar. De låg alldeles blandade förut, huller om buller men för ett tag sedan fick jag ett ryck och sorterade dem i zippåsar.

I min "varje-dag-användes"-låda finns dymoremsor, häftklamrar, nål och tråd osv. Sådan jag använder mycket liksom.

Stansar och utstansat, hm, en låda jag skulle kunna rationalisera bort för detta är inte saker jag använder speciellt ofta. Typ aldrig. Men Lillen gillar stansarna så de får vara kvar.
Min låda med alla brads och öljetter. Brads använder jag ibland när jag fäster blommor (som jag sällan använder), öljetter använder jag aldrig. Men ändå är hella lådan överfull. Intressant va?!

Här ligger blandat som pins, berlocker, metalljox och annat. Spännande låda att rota i om man inte vet hur man ska dekorera en sida.

Fäst-lådan, fotofix och dyl. Skulle också kunna rationaliseras bort då jag har mina gluedots på annat ställe och aldrig använder fotofix längre. Sedan någon gång i höstas limmar jag allt helt enkelt, det är så mycket lättare och saker ramlar aldrig av sidorna längre. Återkommer till min limkollektion en annan dag.

Ny låda (minns inte vad jag tog bort), filtsaker! Löööööve filt, det är ett coolt material som verkligen skapar häftig textur på sidorna. Här ligger figurer som pilar, blommor och även snuttar av filtband.

Jaha, det var min moppebyrå, fortsätter touren en annan dag. Nu ska jag försöka orka mig ur soffan och scrappa lite.

1 kommentar:

Emma sa...

Kanske skulle ta och återinviga min moppe... just nu står det övergiven.. och scrapvrån är ett kaos. Måste ta tag i den :o/