torsdag 6 november 2008

Yes we can!

Jag tänkte inte skriva mer politiskt snack men blir så himla full i skratt var gång jag ser Obamas slagord "Yes we can" eftersom min sons stora idol är Byggare Bob. Och Byggare Bobs paroll är: Can we fix it? Yes we can! (på svenska Kan vi fixa det? Klart vi kan!) Inte för att Byggare Bob inte är en bra förebild, han är väldigt skötsam, snäll och verkar till och med för jämnlikhet mellan könen (hans medarbetare är en tjej som heter Wilma) men ändå, jag vet inte om jag velat ha honom som president haha. Eller jo, kanske. Han sköter Solrosdalen bra i alla fall.

Förra helgen var Byggare Bob på besök i stan och vi åkte dit. Han och Wilma hade show på en scen, de ropade: Kan vi fixa det?! Och en hel flock ungar svarade: Klart vi kan!!!
Efteråt gick Bob och Wilma omkring och pratade med barnen och sonen fick en kram. Han är fortfarande i sjunde himlen...


2 kommentarer:

Mrs X sa...

Åh, jag visste inte att Byggare Bob gör såna framträdanden! Min lilla tjej älskar honom :)

Anki sa...

Åh byggare bob det hade mina barn gillat!