söndag 2 november 2008

Decemberalbum

Jag är grymt sugen på att göra ett sådant här decemberalbum som Ali Edwards gör! Ett minialbum med en sida för var dag under december. Funderar på om jag kan hinna slänga ihop ett från december förra året nu i november. Vi hade just blivit föräldrar då och fotograferade varenda dag så bilder och dokumentation finns. Hm, jo, jag ska nog ge mig på det faktiskt, så fort treon jag just tog börjar verka. Har drabbats av världens förkylning - igen, suck. Lillen drar hem en massa bacillusker från förskolan men själv blir han inte nämnvärt drabbad. Fast jag kan ju lika gärna ha blivit smittade av någon unge på jobbet så klart. I vilket fall som helst så kommer det extremt olägligt, dels har jag jättemycket på jobbet, dels är det stökigt här hemma. Vi håller ju på att renovera badrum och i helgen stod det klart att vi måste riva en hel yttervägg och byta två fönster också, grrrrr. Kan inte fatta att TVÅ besiktningsmän missat detta men troligen anser försäkringsbolaget att det är åldersslitage och vi får stå för allt själv vilket vi inte alls budgeterat med... Deppigt är bara förnamnet!



Tur man har scrappingen som piggar upp, jag har flyt här hemma nu, skapar på men det är sidor som känns för privata att visa upp. Har av helt okänd anledning snöat in på att scrappa A4, märkligt men kul. Nu ska jag hugga tag i julalbumet och skriva ut bilder.
Ni andra kan väl ägna söndagen åt att kolla in Papp och scraps roliga novembertävling, med fokus på rubrik och journaling. Lycka till och missa inte att det fortfarande är rea på en del jättefins produkter i shoppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också sugen på att göra ett sånt album, men frågan är vad jag ska göra, för jag gör ju verkligen aldrig nåt, och jag har inte ens gjort A week in the Life, fast jag tog mig tid att fota i en hel vecka. Får försöka göra det nån gång igen. Scrappingen gör mycket för att pigga upp :)

Mrs X sa...

Ett sånt album skulle man ju ge sig på... bara man verkligen fixar att göra det varje dag, det är ju en del att fixa i december ändå!