tisdag 4 november 2008

Mitt pysselrum

Två snabba (och rätt kassa, sorry) bilder av mitt pysselrum innan jag packar ner allt igen. Är hemma med feber och huvudvärk idag så jag knaprar alvedon, sover och ska packa lite när jag orkar. I morgon rivs ytterväggen och förhoppningsvis lyckas maken och svärfar dra upp en ny eller i alla fall skalet till en sådan i morgon också.

Jag delar pysselrum med maken som målar och skulpterar små warhammer-gubbar. Han sitter närmast dörren, längst till vänster på bilden och har mycket mindre arbetsyta än jag men å andra sidan är ju en gubbe rätt mycket mindre än en 12x12-layout. I mitten sitter Lillen när han pysslar. Han gillar att klippa sönder saker (helst med mönstersaxar) och sedan smeta på en väldans massa lim (limstift är inte hans grej, flytande ska det vara) och klistra fast det igen. Men får ha lite koll för plöstligt blir han inspirerad av våra saker också hehe.
Jag har helt klart störst plats och så länge jag håller det någorlunda städat kan jag ha både laptopen (kopplad till CraftRobon) och symaskinen uppe samtidigt som jag scrappar. Jag älskar att sy på mina layouter men det blir aldrig av om inte maskinen står uppe, färdigträdd och redo.

På hyllorna ovanför bordet (gjort av långa bänkskivor från byggvaruhuset) står verktyg, foton, blommor i glasburkar, clearstamps i en liten korg, färgtuber, minialbum och pekböcker som väntar på att bli scrappade osv. Alla små dekorationer och knappar finns i de små moppebyråerna. Där finns även min ganska blygsamma samling stämplar.

Nere vid min arbetsplats har jag bara basvertyg som pappersskärare, pennor, linjal och sådant som man använder hela tiden.


Jag har mina papper, både cardstock och mönstrade i en mappvagn från Ikea. Spillbitarna är också i olika mappar där. En en andra mapvagn finns overlays, stickers, thickers, journalingapper, wellpapp och annat skoj uppsorterat.
Mina band hänger färgsorterade på galgar på min tavellist där mina senast gjorda layouter står för beskådning innan de åker in i album. Och ja, maken ställer även sina fina gubbar där ;)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att få se ditt scraprum, mitt är så fruktansvärt tråkigt, men jag funderar ändå på att visa det. Kanske skulle vara en idé. Så färglatt och härligt du fått det här inne :)

Anonym sa...

Å vad roligt att få kika in hos dig! Tack för titten, vad fint du har det!

Mrs X sa...

Oj, så fint utrymme du har!! Jag önskar verkligen att jag hade så stor plats, men jag sitter här och trängs i min gamla klädkammare ;)

Anki sa...

Åh vilket fint rum!
Kul att få se!

Liza, Pepsikatten sa...

Å vilket härligt rum! Och va många praktiska hyllor!
Själv är jag så ny på detta så jag har inte hunnit kräva ett rum än =) Bara blivit en vrå utanför köket, men jag har planer på att occupera ett eget rum snart =)

Anonym sa...

Vad fint du har det. Kul idé med banden på galgar tycker jag!