söndag 9 november 2008

Farsdag

Idag är det fars dag och jag måste säga att efter gårdagens chock går mina tankar mest till de två små tvillingpojkar som mist sin pappa. Lotta och hennes barn finns ständigt i mina tankar.

Men här hemma är det makens första farsdag och vi firade honom i morse med present, tårta, ljus och så lite sång. Jag hade förklarat hundra gånger för Lillen att pappa inte fyllde år och att vi inte skulle sjuga Ja må han leva så det blev en livlig version av Snickaboa i stället. Tårtan sparade vi så den ska vi fika i eftermiddag. Jag erkänner rakt av att jag köpt tårtan färdig med texten "Till far" och allt. Jag får ibland lite komplex när jag kikar runt i allas bloggar, ni bakar så fina saker, säkert jättemumsiga också. Men jag tycker verkligen det är trist att baka (och laga mat) och är inte bra på det. Jag lägger mycket hellre tiden på något annat faktiskt. Det är så mycket måsten i vardagen så har man möjlighet och råd att slippa en del så tycker jag faktiskt det berikar livet. Och köpetårtan är garanterat minst lika god, om inte godare än om jag hade gjort en.

Självklart har jag scrappat om farsdag! Ni kan se min layout på Skrotboken tillsammans med en massa andra pappa-alster. Glöm inte kika runt för övrigt, här finns det otroligt mycket olika inspirerande saker varenda dag.

Nu ska jag ringa pappa.

8 kommentarer:

Ellison sa...

Tack för kommentaren. Titeln är tryckt på pappret. Det är ett Prima papper, heter Chattering och ingår i serien The Morning Song. Kram

Anonym sa...

Jag svarar också i ett inlägg här precis som ovanstående om mitt album. Det är 6*6 :) Nu ska ja springa in och kolla Skrotboken :)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Halloj! Åh vad härlig din lo är!!! Får man säga skitsnygg? Tänk att vi har pappor i familjen?!!! Kramen!

lillis70 sa...

Jag är så impad av ditt scrapprum!
Innan jag får ett måste minst ett av fyra barn flytta hemifrån, men jag hoppas att det dröjer. Jag får fortsätta att knôka på ca 5 kvm :-D

Anonym sa...

Vad fiiin den var.

//Susanne

Anonym sa...

Jag tycker du gör helt rätt i att köpa en tårta...den var säkert lika god ;0) man får prioritera i livet, göra det man hinner och mår bra av...inte bara känna stress över att "alla andra" gör så och så.
*Kram*

Annika W sa...

Hej vännen och tack för dina goa kommentarer! Du är så härligt inspirerande och skriver så underhållande! Och jag blir fortfarande varm i hjärtat varje gång jag ser sonen... Så glad för er skull!

Anonym sa...

Tack för besöket hos mig.
Vilket härligt scraprum du har. Så mysigt att kunna dela pysselvrå.
Ha det gott.
Kristina