söndag 9 mars 2008

Skapat lite

Här kommer lite layouter som är gjorda på sista tiden!

Den här har jag gjort av bitarna från en spillbitsswap som Scrapjo höll i. Första gången jag deltar i en sådan och det var skoj att se vad man fick tillbaka.
Jag blev halvnöjd med LOn, bäst blev det med filt bokstäverna och de härliga stämplarna från Design by Peterlina - love them!





För ett tag sedan testade jag altering för första gången, altrade en inspirationsbok som ligger i mitt galleri på Scrappiz. Och en ask som jag har mina QK-dies i. Ett par dagar senare bestämde jag mig för att ta tag i mig själv och lära mig photoshop ordentligt. Min man jobbar ju med programmet hela dagarna och ger mig ofta tips men eftersom jag inte skriver ner dem glömde jag det han sagt lika snabbt igen... Så jag altrade en härlig anteckningsbok, blev faktiskt supernöjd. Jag plockade helt enkelt av pärmarna (läste nån gång att Ali Edwards brukar göra det med spiralalbum/block och har velat testa sedan dess) och klädde dem innan jag tog hål i pappret igen med håltång. Swirlarna är filtband, löööööv filtband!





En layout om förrförra sommaren då det var så himla varmt och fint, ååååh om det bara kan bli så i sommar också när jag är mammaledig....!




En layout som handlar om vår sons otroliga fascination för graävskopor och andra stora maskiner (däremot gillar han inte programmet). Det var lite trixigt att få till dymobården så att den passade men det var det värt, är mycket inne på dymo just nu, hehehe.




Och så en LO jag gjorde efter en av skisserna i Silwerstars blogg, blev ganska nöjd med den. Detta är ett sådant där tillfälle då jag känner ett visst tryck att dekorera mera så att säga fast jag egentligen tycker att den är färdig. Så jag gjotde inte det. Har



Inga kommentarer: