söndag 9 mars 2008

En liten rapport

Jaha, lite mer än så här hade jag nog tänkt uppdatera faktiskt... Men i början av veckan däckades jag och maken av magsjuka, urk. Sonen däremot var oförskämt pigg och frisk, hm, inte roligt för någon av oss faktiskt. Nåja, det ledde till en stor upptäckt i alla fall; det existerar i alla fall ETT tv-program som sonen kan tänka sig se på, nämligen Elias, den lille bogserbåten. Det kanske inte låter som en stor grej och jag antar att vi egentligen ska vara glada för att han inte ser på tv (tids nog kommer vi säkert tycka han tittar för mycket) men åh, det är ändå rätt skönt att han honom stilla och fokuserad på något i typ de fem minuter ett avsnitt varar. Och det är ju ett förhållandevis harmlöst program. Inte Teletubbies (som jag tycker är läskiga!) eller så...

Scrappat har jag gjort lite i veckan, till Silwerstars skissutmaning. Ska fotografera och maila till henne innan jag lägger upp här. Har en hel del annat som väntar på fotografering också och jag måste köpa album för min oväntade scrapboom sedan nyår har resulterat i att de album jag hade är fulla. I alla fall de 12x12 album jag har. Problemet är att jag tycker album är skittrist att lägga pengarna på, jag menar, man kunde ju köpt clearstamps, journalingrutor eller filtband i stället för de pengarna liksom. Kanske nöjer jag mig med att shoppa ett gäng plastfickor på mässan och så kan jag önskar mig album i födelsedagspresent eller julklapp eller något. Om jag går på mässan. Är sorgligt pank så det kanske bara blir plågsamt att gå dit? Usch, vet inte. Men det är verkligen det trista med att vara mammaledig, samtidigt som pysseltiden ökat har scrapbudgeten minskat drastiskt. Å andra sidan har man ju en del saker här hemma som man skulle kunna använda upp först, hm, hm. *rodnar klädsamt*

Jaja, nu ska det städas lite, eller rätt mycket snarare, sonen ska ha kompisar på besök i morgon och de (dvs främst deras trevliga mamma) har aldrig varit här så det är bäst och vi röjer så vi inte skrämmer slag på dem.

Laddar upp layouter senare.

Inga kommentarer: