söndag 9 mars 2008

Min mans gubbar

Den här layouten är jag supernöjd med! Den är också gjord av spillbitar från swappen och handlar om min mans hobby; att måla warhammer-gubbar och sedan spela med dem. Men fördelningen mellan pyssel och spel är rätt ojämn, kanske 90% pyssel och 10% spel ett bra år vilket är helt ok för mig eftersom vi pysslar tillsammans och det är såååå mysigt. Inga suckar och sura miner när jag vill stänga av tvn och scrappa, vi går in i pysselrummet tillsammans, skapar, pratar och lyssnar på ljudböcker.
Andra må tycka makens gubbar är för töntar men jag är stolt över hur han kan modifiera dem och för att inte tala om målningen! Där ligger minsann de allra duktigaste distressmålarna i lä kan jag lova.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är coolt med Warhammergubbar. Jag har målat en hel del själv men aldrig spelat med dem, jag begriper inte riktigt hur man gör...
Min sambo spelade Bloodball förr och vi har massor av Warhammerspelare bland vännerna. Och jag håller med dej, en del figurmålare är fruktansvärt duktiga.
Jag tror att folk ibland är allt för skeptiska mot saker de inte själva "kan" eller vet något om. Det är mycket roligare att vara nyfiken och lära sig nya saker tycker jag.