torsdag 13 mars 2008

Nu är det nog

För en tid sedan hade jag titeln "Kläder? Jag köper hellre scrapsaker" på Scrappiz och jag kan meddela att den var (och är) väldigt träffande. Tyvärr, kan man väl säga för jag har väldigt mycket scrapsaker och skulle verkligen kunna hålla på med den här hobbyn rätt länge utan att köpa något annat än fotofix och lite cardstock.
Mina garderober är också rätt fulla men här är det en annorlunda situation för 90% (om inte mer) av kläderna är för små...
Under tiden vi väntade på att bli föräldrar tröståt vi en del kan man väl uttrycka det som och grundlade väldigt dåliga vanor. Numera sköter vi maten bättre så klart men när sonen somnat, ja då är det godismys. För att inte tala om all fika man häver i sig när man är mammaledig! Jag som inte ens är speciellt förtjust i kakor, jag äter snällt minsann så vikten går stdigt uppåt. Eftersom jag hela tiden säger till mig själv att jag ska gå ner - typ nu - så tycker jag inte att det är lönt att köpa kläder i min nuvarande storlek. Är för snål helt enkelt och det resulterar att jag bara har några uppsättningar rätt tråkiga kläder som jag inte alls känner mig fin i.
Om jag försökt gå ner? Jaaadå, ett par halvhjärtade försök har jag gjort men det har liksom runnit ut i sanden, mycket pga av att maken (som också behöver gå ner!) inte velat hänga på utan fortsatt köpa hem choklad och coca cola. Men ikväll pratade vi om det och kom fram till att nu får det vara nog, nu lägger vi av och tar tag i detta innan vi för över det på vårt efterlängtade lilla barn.
Jag vill gå ner minst 10 kilo, helst 12-13 om möjligt. Jag vill ha fina kläder och känna mig fin igen. Here we go, på allvar den här gången.

Och så lite pyssel.
En kompis har bett mig göra en likadan LO som den här med två foton av hennes dotter, jättekul och det gör jag så klart gärna! Jag blev själv nöjd med denna trots att den är väldigt enkel.



1 kommentar:

Ulla sa...

Kanonfin LO !!! Och det är som du säger, inte lätt att bryta en vana..