söndag 24 augusti 2008

Sista dagen...

Phu, söndagkväll, helt slut och så börjar jag jobba i morgon, alltså efter föräldraledigheten! Kommer väl att stupa i säng i morgon, har låååång dag också, jobbar mellan 07.15-17.45, pust. Hade helt klart velat vara ledig meeeer (men det är helt klart makens tur) men samtidigt känns det helt rätt att få göra vuxensaker om dagarna och att träffa kollegorna igen.

Scrapsugen är jag i alla fall efter att ha spanat i gäst-DT Marita/Tussemajas tjusiga alster i Papp och scraps blogg, missa inte dem, superfina!
Hon har liftat ett par layouter bland annat och jag erkänner villigt att jag ofta liftar när jag scrappar. Inte för att det brukar synas på slutresultatet, jag har en tendens att sväva ut och hamna rätt långt i från ursprungsplanen men strunt samma. Oavsett om man liftar rakt av tycker jag personligen det är helt ok för vi sätter ju alla in våra egna bilder på sidorna och sätter dem sedan i våra egna album. Den som tittar i mitt album tittar ju inte i albumen till de jag liftat och bryr sig nog ärligt talat inte om ifall grundidén var min eller någon annans. Självklart ska man inte påstå att idén är ens egen eller försöka publicera något man liftat rakt av utan att tala om att det är en lift men samtidigt kollar man ju på hundratals layouter i veckan i tidningar, bloggar och gallerier och vissa saker flimrar förbi och man känner att oj, så coolt, men sen minns man inte vem som gjort vad. I vilket fall som helst så tror jag att vi alla hämtar inspiration från andra och sedan applicerar det på våra egna sidor i vår egen stil och det är ju det som är poängen med att ladda upp det man gör.

En gammal layout om hur vi brukade tillbringa söndagarna, innan vi fick både hus och barn, hahaha.

3 kommentarer:

Kristina sa...

Jag hade missat du hade en blogg!Massa fint!!!
Och passar på att säga grattis till ditt dt-uppdrag!
Kram

Kristina sa...

Glömde fråga,beställde du någon foto bok?
Min är på väg...kommer kanske den här veckan!!!-har bytt visnings bild mellan mina komentarer:-)

Saawan sa...

Nä, har inte beställt bok ännu men funderar starkt på att göra det. Men då måste jag ju gå igenom alla våra tusentals foton och välja de bästa - beslutsångest bara av att tänka tanken hehehe.

Tack för gratulationerna! Och min blogg går lite upp och ner i mån av tid om man säger så.

Kram