fredag 22 augusti 2008

Brodera mera

Har fått dille på att sy på mina layouter. Rött är ju min favoritfärg så mest blir det med sådan tråd jag syr (måste köpa mer garn!), här nedan är en jag gjort i veckan.
Håller på att knåpa på ett bidrag till Swe Scrapbooks utmaning Brodera mera men det blir inte alls som jag tänkt mig. Var riktigt sur igår och funderade på att strunta i layouten och helt enkelt göra en ny. Men sen bestämde jag mig för att det inte spelar någon roll, den ska in i albumet och gillar jag den inte när den är färdig så är det ju verkligen inte hela världen om jag inte är med på utmaningen. Min familj gillar att titta på layouterna oavsett om jag är nöjd med dem eller inte. Och ibland gillar andra något man själv inte är nöjd med, en gång kom jag tvåa i en tävling i Scrapbooking mm med ett bidrag jag var så missnöjd med att jag inte tänkt skicka in det till tidningen. Så mycket för misslyckade layouter!


Maken håller på att skola in lillen på förskola. Han ska gå tre timmar om dagen, tre dagar i veckan i höst medan maken är föräldraledig. Efter en vecka kan vi konstatera att förskolan är en hit, han tycker mycket om sina jättetrevliga fröknar och älskar att vara där och leka med (eller i alla fall i närheten av för han är lite blyg) de andra barnen. Han vaknar på morgonen, slår upp ögonen och frågar: Är det morgon?! När vi svarar ja, det är det, far han upp och vill gå till förskolan direkt, hahaha. Sen återstår det ju att se om han är lika positiv när han ska vara där ensam, utan pappa, men men, det får vi se. Det känns bra för oss alla tre i alla fall. Än så länge känns det till och med ok att jag ska börja jobba på måndag. Hade gärna varit hemma längre, det erkänner jag men dels är det makens tur och jag tycker det är viktigt att han och sonen får egentid tillsammans också och sen längtar jag faktiskt efter mina goa kollegor. Så det blir nog bra.

Inga kommentarer: