fredag 29 augusti 2008

Scrappat!

Var lika trött igår och däckade i soffan efter maten men en timme innan jag skulle gå och lägga mig blev jag sur på mig själv, hallå liksom, jag VILL ju scrappa!
Så jag rusade in i pysselrummet, rotade fram ett foto och satte igång. Jag hade bestämt mig för att låta mina foamstamps få en reival, jag menar för två år sedan använde alla dem och ja, jag är också helt betagen (och beroende) av alla underbara thickers men helt seriöst så är ju foamstamp alfabeten sååå användbara. Så det blev en titel med underbara Jersey, lite broderande (så klart) och lite annat. Hade gett mig själv utmaningen att skapa den här sidan på en timme och även om det är en enkel layout så ska ni veta att det verkligen är en utmaning för mig som förut utan att överdriva kunde ta tre timmar på mig bara att välja papper och lite dekorationer. Jag har jobbat massor på att scrappa snabbare och våga vara lite mindre noggrann och det märkliga är att ju snabbare jag scrappar desto nöjdare blir jag.
Nåja, hann inte riktigt på en timme igång, mycket pga att akrylfärgen inte torkat helt så jag kunde få till rubriken men jag ska avluta den i kväll och lägga upp den. Och det var skööönt att scrappa lite, har så mycket idéer och framför allt, många, många foton som skriker ”scrappa mig, välj mig!”.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så härligt att du fått scrappa lite, eller att du tagit dig tiden. Och att du utmanar dig själv på det sättet är också jättebra!!