söndag 9 mars 2008

Cool

Den senaste tiden har jag ju slutat försöka scrappa så som jag trodde jag ville scrappa om ni förstår hur jag menar och scrappar istället så som känns rätt för mig. Jag är helt enkelt inte typen som kombinerar sju olika mönstrade papper och som dekorerar massor. Jag KAN göra det men måste tvinga mig och så ska det ju inte vara. En layout ska inte ta flera dagar effektiv arbetstid, inte när 90% av tiden är något ångestfyllt velande om hur man ska göra, vad blir snyggt osv. Scrapbooking ska vara kul, inspirerande och lätt. Och nu scrappar jag så här och har kul. Skit samma om jag inte får med alla nya roliga dekorationer, jag scrappar ju inte för materialets skull! Dessutom är ju detta mer ekonomiskt, hahaha.
Här är en layout om sonen, jag beställde förstoringar men fick fel storlek så de var superstora! Först tänkte jag att det inte gick att scrappa dem, annat än möjligen som dubblar eftersom det knappt fick plats något annat men vad tusan, man kan ju faktiskt göra så här helt enkelt.



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter att du nu kan scrappa "som du vill". Har just läst Life Artist (som du tipsade bl.a. mig om på Scrappiz) och den var underbar!! Ska verkligen försöka få in alla hennes motton nu, jag också!! Och de blir ju såååå snygga dina Layoter!! Tack för inspirationen!