torsdag 21 augusti 2008

Frågestund med Ali Edwards

Igår hade Ali Edwards frågestund i sin blogg, dvs man fick ställa frågor i kommentarsrutan och så svarar hon framöver. Jag lämnade två frågor så det ska bli spännande att läsa.

Det är ju ingen direkt hemlighet att jag gillar Ali E.
Jag hörde ganska mycket om henne redan för ett par år sedan när jag började scrappa men minns att första gången jag såg en sida av henne, en orange letter-sida (jag scrappade bara 12x12 och var övertygad om att jag aldrig skulle göra något annat...) med en massa akrylfärgskladd vet jag att jag tänkte att hallå, vad är det här, detta är väl inget speciellt!?
Så jag knåpade vidare med mina sidor, försökte kombinera en triljon olika mönstrade papper på mina layouter och att peta dit en massa dekorationer samtidigt som jag försökte få plats med allt jag ville skriva. Det gick sådär. Jag är ju inte en sådan scrappare riktigt.

Sen började jag prenumerera på CK och plötligt insåg jag att inte nog med att Ali Edwards är himla duktig, hon och jag är ju även kosmiska scraptvillingar!
Äntligen någon som precis som jag inte använde så mycket dekorationer, som gillade att utgå från själva minnet, historien och som tyckte om att skriva. Phu, vilken lättnad det var att inse att man "får" scrappa så, att det till och med kan anses som bra att scrappa så.
Mina höga krav på mig själv släppte och jag började scrappa mer som jag ville, utan att bry mig så mycket om hur andra gör. Jag insåg att min familj gillar mina album oavsett om inte allt matchar och om det är små misstag här och där. Att scrappa ska vara skoj och att det är det inte om var sida tar, bokstavligen, två dagar och man har så höga krav att man aldrig blir nöjd utan tycker att allt man gör är fult och trist. Och det blev så mycket roligare att skapa.
Sen släppte Ali Edwards boken Lifeartist och helt ärligt, wow, läs den! Man får en heeelt annan syn på scrappandet och skapandet efter att ha läst boken och det är så skööönt!

Så ja, Ali Edwards rockar och jag längtar som en galning efter hennes nya bok om minialbum.

1 kommentar:

Anonym sa...

WOOHOO! En uppdatering :D
Jättefina LO:s, grattis till DT-vicket.