tisdag 11 november 2008

A week in the life-fotografering

Efter att ha sett Scrapjos underbara 6x6-album beslutade jag mig för att hoppa på A week in the life-utamingen Ali Edwards haft och göra ett litet album om detta. Kameran fick alltså hänga med till jobbet i går men shit, så svårt det är. Det kommer ju bli världens mest trista och deprimerande album, en regnig vecka i november! Det är mörkt när jag åker till jobbet, sen sitter jag vid datorn eller på möten (och på mötena kan jag ju inte fotografera) och så åker jag hem i mörkret.
Sen kommer man hem till en övertrött unge som längtat efter mamma hela eftermiddagen och bara vill att man ska leka med lego och inte alls tänker ställa upp på en endaste liten bild.Jag tror man får tänka till lite. På måndagar jobbar jag jättelänge, 07.15 – 17.45 så det är helt ok att det bara blev jobbilder. Jag tog flera som kändes bra, även om de bara visade mitt lilla trista kontor men denna på min radio, som jag inte överlever utan, känns väldigt representativ. Min typiska tisdag ser helt annorlunda ut än måndagen, då går jag alltid en promenad för att uträtta ett ärende för jobbet räkning och det är så klart det jag ska ta en bild på. Och så ska jag försöka få till något på legobyggande när jag kommer hem. I morgon är det en speciell dag så då vet jag precis vad jag ska fotografera… Jo, det kan nog bli lite bra ändå detta


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jippie, ska du börja med albumet nu, vad roligt :D Jovisst är det trist ute, men vad kan man göra egentligen? Det är ju faktiskt en vecka i ditt liv, hur mörkt det än är. Jag ska försöka göra en vecka i december hade jag tänkt..men jag vet inte om jag har orken eller lusten, vi får se. Vad kul att du gilla mitt album förresten :)

Anonym sa...

vilken spännande projekt.och även om veckan verkar tråkig nu så är den ju guld värd i framtiden.