onsdag 4 november 2009

Projekt 365

Vi är inne i november och jag skulle gärna vilja veta hur många som fullföljt Projekt 365, dvs hur många som tagit ett foto om dagen så här långt? Jag har faktiskt gjort det, eller ja, jag har tagit bilder var dag och bloggat om dem (på annat ställe) i stort sett var dag. Men jag har slarvat rätt mycket med att framkalla, sätta in bilderna och skriva journalingen som ni kan se.
Jag tror inte jag legat efter så mycket om jag hade fått tag på ett av Becky Higgins 365-kit, då hade man kunnat förbereda allt och bara krafsa ner dagens journaling. Nu ligger ett jobbigt och väldigt tråkigt moment hela tiden framför en, att själv skriva ut journalingrutorna. Jag vill gärna avsluta projektet, jag gillar idén massor och älskar albumet jag håller på att bygga upp så idag har jag skickat in resterande foton fram till och med idag för framkallning tillsammans med ett antal journalingrutor. Jag har skrivit ut dem på papper hemma tidigare men nu får resterande bli på fotopapper från Fuji. Det blir säkert good enough.




Parallellt med årets 365-album gör jag en liknande grej men i annan form för 2008. Där har jag inte en bild för var dag men gott och väl sju i veckan så jag har snott Malenas idé om ett bildcollage per vecka med journaling och gör alltså veckolayouter. Här är ett par från förra vintern. De är enkla, snabba och roliga att göra så även om jag har en del kvar kommer jag att slutföra det. Det är perfekt att göra framför tvn eftersom de inte kräver så myckt dekorationer. Journalingen tar jag från vår familjeblogg så den finns redan.



Jag kommer absolut att göra någon sorts liknande projekt för 2010 men är inte säker på hur ännu. Jag kommer inte göra ett foto om dagen och journaling för var dag om jag inte kan få tag på ett kit (Becky Higgins kommer släppa en ny variant) så vi får se. Kanske skaffar jag plastfickor och gör någon sorts blandning, lite plastficksvarianten, lite collage? Eller så blir det rörigt när jag inte vet formen i förväg... Hm, får nog fundera vidare.

6 kommentarer:

VeronikaP sa...

Jag tänkte samma tanke häromdagen, jag undrar hur många som fortfarande håller på. Jag bloggade mina bilder ordentligt fram till sommaren, då semestern kom emellan. Sedan låg jag efter så mycket att jag aldrig hann ikapp. Men jag har fotat nästan verje dag, även om bilderna inte finns på nätet.

Fotona finns här:
www.365foton.blogspot.com

Unknown sa...

Hej!
Vad duktig du är och vad fint du gjort! Jag är mycket imponerad.
Vad är det för plastfickor du använt?
Kul att se dina fina alster igen.
Må så gott,
Katarina "amospersson"

Sanna F sa...

Jag tar inte bilder varje dag... men försöker blogga foton så ofta jag hinner... Inte lika duktig som dej !!!
Bra jobbat!
KRAM

Nita sa...

wow så imponerande med det projektet, vet inte om jag skulle klara av det;)
kul att se dina fina alster.
kram
Nita

Millas blogg sa...

Hej!

Hittade hit via en tråd på scrappiz kring detta projekt. Jag har tänkt påbörja nåt liknande 1 januari och ta ett kort om dan samt skriva lite om veckan och göra en 12x12 lo i veckan.

Verkligen underbart fina lo:s du gjort, måste vara kul att kunna gå tillbaka och se vad som hänt under året.

På en lo du har i galleriet på scrappiz har du skrivit att man kan ladda ner hennes journalingrutor från hemsidan. Hittar inte vars. Skulle du kunna hjälpa mig med det?

MVH Camilla

Marja Seidemo sa...

Ås fiffigt! Du har verkligen tänkt till..Jag är dgrymt imponerad av alla som lyckades fullfölja 356 foton 2009..jag är tyvärr inte en av dem. ibland blir jag lite vrång när jag åtar mig liknande måsten men jag försökte iallafall. Lycka till med nya projekt!!