lördag 18 april 2009

En liten kusin och organisation

Idag har jag blivit faster igen och Lillen har fått en liten kusin tilll, en liten gosse! Vi väntar spänt på de första bilderna.

Annars har det varit en lugn hemmadag, maken och Lillen åkte till biblioteket en sväng medan jag städade övervåningen (maken tar undervåningen i morgon) och scrappade. Den här fick jag ihop med viss möda. Jag skriver ju i stort sett alltid för hand på mina layouter och det är av ren lathet, det är så jobbigt att få det rätt på datorn. Nu hade jag en ganska lång text jag ville ha med så jag beslutade mig för att ge det en chans och blev nöjd i slutänden men det gick åt tre OH-blad innan texten hamnade där jag ville ha den hahaha. Layouten är enkel: ett mönstrat papper, tre beskurna foton, text på en OH-sida och så rubrik av udda bokstavsstickers och lite filtband. Jag gillade upplägget och kommer absolut att kopiera det på fler layouter, det gör ju inget eftersom jag inte scrappar kronologiskt kommer layouterna inte hamna bredvid varandra i albumen (som däremot är kronologiska).


Ali Edwards har idag ett inlägg om hur hon organiserar alla teckningar och annat hennes son tar med sig hem från skolan. Inlägget finns här och jag fick en hel del tips, även bland kommentarerna. Lillen var inte så förtjust i att rita från början men de senaste månaderna har det lossnat och ibland känner jag att vi håller på att drukna i fina teckningar. Man vill gärna spara allt men det funkar ju inte. En del sitter på väggen i hallen som är rena galleriet men det är också ohållbart då vi ska måla om där så småningom. Funderar på att skaffa två, tre stora snygga ramar och helt enkelt bara byta ut konstverken i dem regelbundet. För övrigt blir det nog att grovsortera, scanna, scrappa lite och spara några få utvalda teckningar och annat.
Hur gör ni???

2 kommentarer:

Sanna F sa...

Urfin layout!!! Just nu har jag mest kaos i mitt scraprum, jag är inte så bra på att sortera och organisera!!
KRAM

Maria sa...

Superfin LO. Jag scrappar inte alls för tillfället så allt ligger lite "i dvala". Kanske är det organisation som ska till för att lusten ska infinna sig igen.

Kram till dig,
Maria