söndag 19 oktober 2008

Söndagsfotografering

Idag är det strålande vackert höstväder här så jag erbjöd mig att valla Lillen ute medan maken bilade golvet i badrummet vi renoverar, hehehe. Nu har vi busat runt i skogen någon timme, självklart med kameran i högsta hugg och jag hoppas på många fina bilder bland dem som jag håller på att lägga över nu.

På tal om foton så satte jag igång med vår stora fotorevolution igår. Vi fotograferar ju väldigt mycket och sedan Lillen kom nästan löjligt mycket men det är ju vår gemensamma hobby. Vi är duktiga på att tömma minneskort och lägga upp mappar med rätt datum och jag har dessutom under det gångna året varit duktig och gjort månadsmappar. Men där har duktigheten slutat. Med alla dessa tusentals foton är det heeeelt hopplöst att hitta ett specifikt foto eller tillfälle - om man inte minns datumet. Ok, man kan ju kolla datumet i vår familjeblogg men ändå liksom. Så igår satte jag mig och började kolla igenom mappar och skriva in sökord på vad fotona föreställer. Känner mig såååå duktig!
Nästa steg att göra framför tvn är att gå igenom alla mappar och radera misslyckade bilder för som det är nu så sparar vi latmaskar bara ner allt liksom, rubbet och det blir så himla mycket. Plus att man kanske inte behöver femtioelva bilder vid tretton olika tillfällen av Lillen på samma lekplats. Egentligen alltså.
Ska nog säkerhetsbränna bilderna på en extra uppsättning också och lägga i mamma och pappas kassaskåp för dessa bilder av Lillens första år hos oss betyder så himla mycket att man aldrig kan vara nog säker.



2 kommentarer:

Lisbet sa...

Vill hälsa dig välkommen till Allt om Scraps forum. Jag har inte varit inne såmycket så jag har sett alla nykomlingar.

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vilka superhärliga foton! Du skulle se mina fotomappar! Måste nog ta mig i kragen nu! Inser att jag kommer att fota massor! Och har ännu inte gjort ngn back up. Aj,aj! Kramen!